خشنه تزه اهورامزدا
مقالات تاريخی : آيين شيطانی كابالا

• معنی لغوی كابالا كهنه و قديمی است اما بطور خاص كابالا نامی است که به نوعی عرفان و تصوف خود ساخته قوم یهود اطلاق می‌شود. این عرفان به گفته خاخامهای یهودی حاوی دانش پنهان قوم بنی اسرائيل است که از سوی خدا و ندبه پیامبرانش رسیده و سالهای مدیدی توسط پیامبران و علمای یهود از آن نگهداری شده است و برای درك آن لازم است كه فرد به درجه روحانی و معنوی خاصی دست پيدا كند. 
با اين فرضيه خاخامهای يهودی كه تلاش می‌كنند نوظهور بودن اين آيين را توجيه كنند به عبارت ديگر آنها معتقدند اين آيين در دل علما و روحانيون يهودی محفوظ بوده و اين شرايط خاص زمانی بوده كه اجازه نداده است تاكنون اين آيين معرفی شود و حتی كار را به جايی رسانده اند كه مدعی هستند پيامبران بزرگی همچون حضرت عيسی مسيح نيز از پيروان و مبلغان اين آيين بودند و تنها بدليل شرايط زمانی حاضر به افشای كامل اسرار آن نشده‌اند. با اين ترفند تلاش كرده‌اند تا پيروان دين مسيح را نيز به سوی خود جلب كنند و از اين رو كابالا به شكلی تلفيقی از يهوديت و مسيحت شده است.

كاباليستها با توجه به در اختيار داشتن امكانات سينمايی و تبليغی صهيونيستها سعی دارند تا پيروان اين تفكر را در طول تاريخ گسترش دهند بطوريكه در برخی آثار تلاش كرده‌اند افلاطون، داوينچی، نيوتن و حتی اسكندر مقدونی را يك كاباليست جلوه دهند.

كتاب مقدس پيروان كابالا « زوهر » نام دارد. زوهر به معنی درخشندگی است و توسط شخصی بنام « شیمون بن یوشع » در قرن دوم میلادی به زبان آرامی نوشته شده است. این کتاب مشتمل بر 18 صحيفه است كه حاوی برداشتهای خاص و مبهمی از تورات و علوم دینی باستانی و عتیق، و همچنين بحثهایی از پیدایش جهان بصورت  روایت اسطوره‌ای و روانشناسی رمز آلود است. 
نكته مهم اينكه از این کتاب درختی استخراج شده بنام سفیروت ( Sephirot ) یعنی « شمارگان ». اصول و مبنای اعتقادی كابالا در واقع همين درخت تمثيلی است.

به هر يك از شاخه‌های اين درخت « سفيره » گفته می‌شود. اين سفيره‌ها عبارتند از :

  1. کتر : به معنی تاج اعلای خداوند و نور ازلی و ابدی بوده و در اسم یهوه تجلی می‌یابد. ( من هستم آن ‌که هستم )
  2. حکماه : به معنی دانش و خرد جاودان و اندیشه ازلی خداوند است که در وحی مستقیم به موسی تجلی می‌یابد.
  3. بیناه : به معنی عقل و برهان است.
  4. حسد : به معنی عشق و مهربانی خداوند و رحمت او نسبت به بندگانش است.
  5. گوورا : به معنی داوری و تنبیه سخت در روز جزا و اقتدار و قدرت و نیروی ازلی و ابدی خداست.
  6. تیفئرت : به معنی عدل بوده و از شقفت یا زیبایی خدا سرچشمه می‌گیرد.
  7. نیصاح : به معنی نهايت  صبر خداوند و نیز قریحه مقتدرانه او است.
  8. هود : یعنی عظمت خداوند.
  9. یسود : دربردارنده نیروهای آفریننده خداوند است.
  10. ملخوت : یعنی ملکوت خداوند که معمولاً در زوهر به نام کنیسه اسرائیل توصیف می‌شود.

نكته بسيار مهم اينست كه كاباليست اين درختها را كاملا در وجود آدمی منبعث می‌بينند و آن را در غالب نه شاخه كه از وجود مطلق انسان سرچشمه می‌گيرد متجلی می‌بينند.

بنيانگذار اين فرقه فردی است به نام فیلیپ برگ. است و نام اصلیش نيز « یوال گروبرگ » است. وی سازمانی با عنوان « مرکز آموزش کابالا » برای جذب چهرهای هالیوودی در لوس‌آنجلس بنا كرد. همسرش « کارن » در کار آموزش و دو پسرش ، « مایکل » و « یهودا »، در امور مالی مرکز به او کمک می‌کنند. از اين فرد و خانواده‌اش زیادی منتشر نشده و غالبا سعی می‌كنند كمتر در محافل ديده شوند.

نكته قابل توجه در فرقه كابالا اينست كه بر خلاف دين يهود كه هيچ گونه امكان ورود به آن وجود ندارد و كاملا نژادی محسوب می‌شود در آیین کابالا محدودیتی از بابت ورود وجود نداشته و از اين رو رهبران اين فرقه با جذب چهره‌های سرشناس هنری، سينمايی و ورزشی تلاش می‌كنند تا هر روز بر پيروان خود كه عموما از ميان قشر جوان هستند بيافزايند. 
تبليغ كننده‌گان اين آيين با وعده‌ی دروغين کسب آگاهی، داشتن اعمال جنسی بهتر و زندگی جاودان به افراد را جذب اين فرقه می‌كنند.